استفاده از GIS در هالیوود

استفاده از امکانات سه بعدی سازی GIS در فیلمسازی در هالیوود:

در صنعت سرگرمی و فیلمسازی سه بعدی سازی بسیار مورد استفاده می‌باشد. طراحی و ایجاد شهرهای سه‌بعدی در فیلمها بسیار پرهزینه است. شرکت ESRI تکنولوژی مکان زمینی را با طراحی شهری دیجیتالی در City Engine 2011 ترکیب کرده است. این کار موجب بوجود آمدن انقلابی جدید در طراحی شهری سه بعدی شد. و این آغاز استفاده از GIS در هالیوود بود.

کنفرانس Siggraph 2013

در سال 2013 کنفرانس Siggraph در کالیفرنیا برگزار شد. این کنفرانس در زمینه‌های زیر بود:
  • موضوعات مرتبط با گرافیک
  • تکنیکهای تعاملی
  • نرم افزارهای گرافیکی تولید انیمیشن
شرکت ESRI با همکاری شرکت AutoDesk توانست قابلیتهای خارق العاده نرم افزار City Engine را به نمایش بگذارد. علاوه بر City Engine دیگر نرم افزارهای GIS خود را در زمینه صنعت فیلمسازی و طراحی بازیهای کامپیوتری و تهیه پیامهای بازرگانی به نمایش گذاشت. معمولاً تهیه طرحهای سه بعدی شهری که به واقعیت نزدیک باشند حتی برای متخصصین رشته گرافیک و با استفاده از روشها و نرم افزارهای معمول بسیار هزینه بر و وقت گیر می‌باشد. شرکت ESRI در کنفرانس Siggraph به شرکت کنندگان حاضر در این کنفرانس نشان داد که چگونه با City Engine می توان به راحتی طرحهای سه بعدی از شهر را که دارای کیفیت بالا و نزدیک به واقعیت می‌باشند را با ایجاد ارتباط بین دیتاست های مکانی و طرحهای ساختمانهای مورد نظر بدست آورد.

به سادگی Drag and Drop

در فرایند طراحی سه بعدی شهری با استفاده از CityEngine بیشتر از روش drag and drop استفاده می‌شود. این کار باعث سرعت و سهولت ایجاد تصاویر سه بعدی از شهر می‌شود.

استفاده از GIS در فیلمهای معروف هالیوودی

از انیمشنها و فیلمهای معروفی که در آن از نرم افزار City Engine استفاده شده می توان به Cars 2، Man of Steel، Total Recall اشاره کرد. GISHollywood GISHollywood استفاده از GIS در هالیوود
لینکهای مفید: GIS چیست؟ خدمات GIS شرکت آرمان ژئوماتیک دانلود افزونه رایگان arcbrutile برای Arc GIS سایت شرکت ESRI
نظرات شما: